Het is tijd, de hoogste tijd!

Oh man, wat heb ik mijn hele leven al een bloedhekel gehad een André Hazes. Maar in 1 ding had hij wel gelijk; het is de hoogste tijd!
Het is niet alleen tijd om weer wat updates in mijn blog te schrijven, maar ook om de gezonde lifestyle op te pakken.

Inmiddels was ik weer gestart met sporten. Ik ben terug gegaan naar het zwembad waar ik de leukste lessen aquarobics kon volgen en heb daar een maandkaart aangeschaft.
Tevens ben ik naar een outdoor winkel gegaan en heb de beste wandelschoenen die ik kon vinden aangeschaft. Super handig om regelmatig te wandelen, maar ook handig om te hebben voor onze toekomstige vakantie naar… Bali!

Omdat vorig jaar een enorm minder prettig jaar was, hadden we onze huwelijksreis uitgesteld en inmiddels is deze dus geboekt. Een mooi doel om mijn wandelschoenen goed in te lopen.
Een paar maanden geleden waren we in Londen en toen had ik te kleine wandelschoenen meegenomen. Ik kan jullie niet vertellen hoe pijnlijk het was, maar er waren momenten dat ik liever op mijn blote voeten door Londen was gelopen.

Het rouwen om het verlies van mijn moeder gaat gestaag. Op sommige momenten denk ik dat ik het een plekje gegeven heb en op andere momenten rollen de tranen weer over mijn wangen. Ik denk dat het er allemaal bij zal horen. Volgens de boeken in elk geval wel. Ik weet het niet zeker, ik heb het (gelukkig) nog nooit eerder gedaan.

Waar ik wel een beetje van baal is dat mijn lijf de laatste tijd tegenstribbelt. Wanneer ik net lekker op dreef ben met het sporten dan krijg ik spontaan ergens last van. Momenteel zit ik met een flinke portie spit. Twee weken geleden had ik nog een overbelaste knie.
Vanmorgen bij de (plaatsvervangend) huisarts geweest. Hij gooide de klachten op “te dik”. Ik begrijp goed dat mijn overgewicht niet helpend is, maar het sporten is juist om af te vallen. Als ik dat nou toch eens aan mijn lijf duidelijk zou kunnen maken, dan zou alles een stuk makkelijker zijn. 😉 Helaas is mijn lijf net zo koppig als ikzelf en zal ik wederom geduld moeten hebben tot deze pijn voorbij is.
Zoals een wijs man ooit zie: “This too shall pass”.

Ooit zou ik nog wel willen leren om “de gulden middenweg” te vinden. Bij mij gaat het meestal “AAN” of “UIT”. Ik ben niet zo goed in gemiddeld.
Dus de kans is ook aanwezig dat ik nu weer bloedfanatiek ga bloggen. Wie weet!
Ik heb in elk geval wel een bijzonder coole IPad aangeschaft. Eentje met toetsenbord, dus ik kan nu ook makkelijk onderweg een blog schrijven.
Plus bijzonder handig voor de aankomende vakantie naar Bali. Want nu kan ik alvast E-books gaan scoren.

Heeft iemand nog goede leestips? 😉

bali-guide

3 gedachtes over “Het is tijd, de hoogste tijd!

  1. Spuughekel aan artsen die op bijna alles maar roepen: te dik! Blegh! Al zal het heus niet helpen, ze roepen inderdaad ook dat je moet sporten. Terwijl ik er redelijk van overtuigd ben dat mijn knieën juist naar de gallemiezen zijn omdat ik altijd heb gesport met boelveel kilo’s te veel. Mèh.

    Maargoed, hoe dan ook, sterkte met je rug!!

    En qua lezen, ik viel laatst in een boek van Ester Verhoef, vond ik lekker weglezen en ook een beetje spannend. Literaire thriller noemen ze het geloof ik (ik denk bij thriller altijd aan bang onder het bed wegduiken, maar dat heb ik nooit zo met dat soort boeken) Hou ik van.Ik bleek ook e-books van haar te hebben, dus daar ben ik nu mee bezig.

    Verder heb ik in Spanje zo’n beetje het hele oeuvre van Lee Child weggelezen. Vooral de Jack Reacher verhalen. Maar dat is wel een bepaald slag boeken, heb ik het idee. Ik vond het heerlijk!

    Succes en dingen en liefs!

    Liked by 1 persoon

    • Thanx Ka! Ja, ik vond het ook een dooddoener van de dok. Ik weet dat ik te zwaar ben daarom probeer ik dingen ook netjes op te bouwen. Maar rugklachten had ik ook al toen ik kind was en niet zwaar. Maar dat argument wordt dan al snel van tafel geveegd soms. Gelukkig rook ik niet anders lag het daar aan 😉

      Like

Geef een reactie

