Ik moet meer willen

Zo, dat is alweer even geleden. Hoe het afgelopen is met de 35-dagen challenge?
Ik moet zeggen dat de eerst 4 weken erg goed gingen, maar in de laatste week lukte het me niet meer om de boel zo streng vol te houden. Een volgende keer dus maar gewoon een maandje proberen. Daar doe ik mezelf een groter plezier mee!

Uiteindelijk ben ik van 99,7 naar 96,5 gegaan. De laatste week schommelt het rond de 96,8, maar omdat ik even alle touwtjes heb laten vieren, ben ik daar aardig content mee.

Ik voelde me de afgelopen week even ronduit klote. De stress van het nieuwe huis vloog me naar de strot, mijn vriend was ziek en mijn energiepeil was ver beneden de maat. Daarbij deden mijn knie en heup ook nog eens gruwelijk veel pijn en elke keer dat ik aan sporten dacht, werd ik onpasselijk.

Kortom; even pas op de plaats. Even niet meer zoveel moeten van mezelf. De lat een stukje lager leggen. (En dan dit ook nog eens accepteren!) Och och, wat heb ik een gevecht met mezelf gehad de afgelopen week.
Want het is prima om de boog minder gespannen te hebben. Alleen vind ik dat dan van iedereen acceptabel, behalve van mezelf. Want het is toch niet meer dan normaal dat je je best doet? (Maar waarom moet het je best zijn en is goed niet goed genoeg dan?)

Inmiddels ben ik zover dat ik weer meer luister naar wat ik wil en wat ik nodig heb. Dan maar even niet sporten en streng zijn voor mezelf. Gewoon even niks. Focus op het nieuwe huis houden is voor nu meer dan genoeg.
Nog 17 dagen en dan krijgen we de sleutel!!

Mijn motto voor de komende periode: Minder moeten, meer willen. (Moeten komt vanuit het hoofd, willen vanuit het hart)

soothing

Geef een reactie

