Jaloezie

Vandaag wil ik schrijven over een minder mooie kant van mijzelf. Een kant waar ik niet trots op ben, maar voor velen onder ons waarschijnlijk wel herkenbaar is.
Ik kan namelijk ontzettend jaloers zijn.

Nee, gelukkig niet op liefdesgebied. Ik ben enorm gelukkig met mijn vriend en voel me daarin absoluut niet bedreigd. Ik heb er alle vertrouwen in dat hij mij trouw is.
Mijn jaloezie gaat over… Je raadt het al; gewicht.

Ik kan enorm jaloers zijn op mensen die een prachtig slank lichaam hebben. Maar ik ben met name jaloers op diegenen die in korte tijd veel zijn afgevallen.
Wellicht ook omdat ik het de laatste jaren veelvuldig heb meegemaakt dat vriendinnen van me een gastric bypass hebben laten doen.
Ik zie hen in korte tijd vreselijk veel kilo’s lichter worden en ik moet bekennen; dat steekt me.

Hou me ten goede; ik heb mijn vriendinnen lief en gun het ze van harte! Maar het is zo’n gevalletjes van: oooh, kon ik dat maar… Was ik maar zo slank.
Daarnaast weet ik ook heus dat zo’n operatie geen picknick is. Er kunnen veel complicaties optreden en het komt zo met z’n eigen uitdagingen.
Vandaar dat het voor mij nooit een optie is geweest. Het zou voor mij een te grote verandering zijn en daarbij ben ik doodsbang voor naalden enzo.. šŸ˜‰

Hetgeen wat me misschien nog het meeste raakt is dat ik de mensen om deze vriendinnen ook allemaal hoor zeggen hoe mooi ze nu zijn.
Dat steekt me, omdat ik schoonheid niet aan gewicht koppel, maar ik snap best waarom mensen dat zeggen.

Ondertussen ben ik begonnen in het boek: “Op dieet? Doe normaal!”
Een heerlijk boek wat me helpt bij mijn proces. En ik ga er binnenkort ook een recensie over schrijven, want ik gun iedereen dit leesplezier!
Het helpt me ook om te beseffen dat afvallen niet het doel is, maar dat het vooral belangrijk is dat het gaat over hoe jij je leven wil indelen.

haat nooit

3 gedachtes over “Jaloezie

Geef een reactie

