Uitdaging: 35 dagen zonder zondigen

Bv8dsWaCIAAOfkz

Afgelopen maandag weer aangekomen. Totaal verklaarbaar door het feit dat de tijd van de maand net voorbij was, maar ik ben het plateau inmiddels zo beu!
Dus het was tijd om de focus weer even goed helder te krijgen. Even pas op de plaats en terug naar de basis.

Ik had gisteren even een kleine mentale inzinking na een drukke dag op het werk, een portie file en een to-do-lijst van schrikbarend formaat.
Vanwege al dat “gezonde” leven staat daar veel op, zodat ik vooral goed voor mezelf blijf zorgen.
Maar is dat ook zo?

Gisteren schoot ik een beetje mijn doel voorbij. Ik kon pas om 7 uur aan het eten beginnen en had daarna nog een blogpost te schrijven, het huishouden en de afwas te doen, ik moest nog 3000 stappen halen om mijn uitdaging te halen (stomme vergaderingen de hele dag) en dan moest ik ook nog mediteren en lezen. (WANT DAT IS GOED VOOR DE ONTSPANNING)

Ik werd gestoord van mezelf. Hoezo zelfzorg? Ik was doorgeschoten in krampachtig alles maar perfect willen doen.
Na een goed gesprek met vriendlief, werd het me duidelijk dat 1 ding even belangrijk was. De basis.

Dus ik ben van plan de komende periode me te houden aan de basis:
Beweging & gezond eten.
De laatste periode waren er veel “smokkelwaar” doorheen gekomen.
Suiker in de koffie, liefst een dubbele latte machiatto natuurlijk! En regelmatig ook wat lekkers tussendoor op verjaardagen en dergelijke.

Maar omdat ik nu echt weer even de daling in wil zetten dus 35 dagen lang alleen water & thee als drinken. En verder mijn fruit, brood en yoghurt.

Morgen een belangrijke hobbel: taart bij de koffie. Ik ga maar wat extra fruit inpakken, zodat de honger me niet teveel zal verleiden.

5 gedachtes over “Uitdaging: 35 dagen zonder zondigen

  1. Pingback: Update: 35-dagen challenge | Gewichtige Uitdagingen

  2. Pingback: Succes! | Gewichtige Uitdagingen

  3. Pingback: Vastentijd | Gewichtige Uitdagingen

  4. Pingback: Blessuretijd | Gewichtige Uitdagingen

Geef een reactie

