Mijn motivatie

Vandaag een nieuwe opdracht gekregen vanuit Blogging101. Het was de bedoeling om de titel en het onderschrift van mijn blog aan te passen naar mijn wensen.
Nou heb ik al enorm hard nagedacht bij het opstellen van de titel en het onderschrift. Het moest voor mij goed beschrijven waar de nadruk op ligt in mijn blog, maar tegelijk ook een beetje luchtig zijn.

Gewichtige uitdagingen

Voor mij is het een hele uitdaging om kilo’s kwijt te raken. Ik heb mijn hele leven al geworsteld met mijn gewicht, omdat mijn lijf het makkelijker vind om de kilo’s eraan te laten komen dan ze eraf te laten gaan.
En om daar dan ook een gezonde verhouding in te vinden was extra uitdagend. De crash diëten kende ik inmiddels wel. Het calorieën tellen heb ik tot in het obsessieve gedaan. Maar voor beide categorieën geldt: Dat lukt me heel goed… Voor even.
Soms hield ik het echt wel een aantal maanden vol. Maar mijn humeur was dan ook wel om te schieten. Ik had namelijk alleen maar aandacht voor wat er in mijn mond ging en wat de cijfertjes op de weegschaal aangaven. Maar ik had totaal geen aandacht voor mijn geestelijke gesteldheid en vooral het WAAROM.

Want hoe kwam ik zo dik? Waarom had ik zo’n haat/liefde verhouding met voedsel? Waarom was het voor mij een troost om eten in mijn mond te stoppen? Hoe kwam het dat ik gezelligheid aan eten gekoppeld had?
Zolang ik niet meer zorg ging dragen voor mijn welzijn, zou het gejo-jo blijven bestaan.

Daarnaast is het voor mij een heel belangrijk gegeven in het leven, dat ik niet teveel aankom en liever nog af ga vallen. Ik wil graag gezond blijven en ik wil graag zo lang mogelijk kunnen genieten van alles wat het leven te bieden heeft.

De weg naar een lichter bestaan

Het onderschrift. Ook een beetje dubbelzinnig. Want uiteindelijk wil ik natuurlijk lichter worden, qua gewicht. Maar ik wil ook een lichtere kijk hebben op voeding, lichaamsbeweging en het omgaan met emoties. Het heeft dus veel meer om het lijf dan simpelweg afvallen. Ik wil graag het totaalplaatje in balans krijgen.

23 Mar 2005, Hawaii, Hawaii, USA --- Hilly Road --- Image by © Royalty-Free/Corbis

Geef een reactie

