Ik blog, dus ik besta

Toen ik een jaar geleden mijn blog ben gestart, heb ik een stuk geschreven over wie ik ben en waarom ik gestart ben met het publiekelijk schrijven over mijn gewichtige reis.

Via WordPress heb ik me opgegeven voor een cursus blogging101. Leuk en leerzaam om meer te leren over het bloggen en hoe ik mijn website mooier kan maken.
Vandaag was de eerste opdracht om jezelf voor te stellen en om iets te vertellen over waarom je je blog begonnen bent. Eén van de vragen was waarom je publiekelijk schrijft over het wel en wee van je leven en waarom je niet voor een dagboek hebt gekozen.
Nou lieve lezers, ik zal eens even een boekje open doen!

Ik ben inmiddels een jaar bezig met mijn afvalrace. Of eigenlijk mag ik het geen race noemen, want in tegenstelling tot alle vorige keren, doe ik het heel rustig aan met het verliezen van mijn gewicht.
Mijn doel is om zonder dieet, maar met een heleboel veranderingen in mijn kop, de “race” uiteindelijk te zullen winnen.
Daarbij is mijn doel uiteindelijk om blijvend kilo’s lichter te zijn, maar voornamelijk om lekkerder in mijn lijf te zitten en om een gezonde levensstijl te hanteren.

In dit blog probeer ik anderen mee te nemen op mijn pad. Om jullie te laten zien welke valkuilen er allemaal op de loer liggen en welke strategieën ik probeer te hanteren om deze weg te werken. Ik experimenteer er wellustig op los, want als het linksom niet werkt dan moet er rechtsom toch wel een oplossing te vinden zijn?

Momenteel ben ik vooral bezig om te ontdekken hoe ik meer lichaamsbeweging in mijn dagelijkse routine toe kan passen. Dat doe ik bijvoorbeeld door meer te wandelen door middel van games, een stappenteller aan te schaffen en door mijzelf meerdere uitdagingen op te leggen.

Ik probeer via het bloggen in contact te komen met lotgenoten, die eventueel samen met mij de uitdaging aan gaan. Ik lees graag over andermans avonturen op dit vlak en probeer daar ook weer van te leren.
Mocht je toevallig ook over dit onderwerp schrijven, geef me maar een gil!

seal_v2-04

Een gedachte over “Ik blog, dus ik besta

  1. Heel veel succes! Momenteel geef ik nog borstvoeding, maar daarna wil ik de uitdaging opnieuw aangaan. Ik weet hoe lastig het is, maar zoals je het nu aanpakt moet het goedkomen. Ik leerde na mijn eerste zwangerschap dat je beter langzaam en goed kunt afvallen, dan te snel (want dat komt er helaas meestal weer net zo vlug bij).

    Like

Geef een reactie

