Uitdaging: 6000 stappen

Hoera! Mijn vorige uitdaging is bijna ten einde. En wanneer ik het vandaag presteer om nogmaals 5000 stappen te zetten, heb ik het met vlag en wimpel gehaald!
Er zaten een paar pittige dagen tussen. Vooral de momenten waarop je de hele dag in vergaderingen zit en weinig kans hebt om even een ommetje te maken, blijken extra ingewikkeld. Want dat betekent dat je aan het einde van de dag nog even een flinke inhaalslag moet maken.
En dat terwijl je dan ook nog even moet koken, afwassen, schoonmaken en de hypotheekstukken moet aanleveren. Dus ik heb wat af staan joggen tijdens het tandenpoetsen!

Gisteren was ik verschrikkelijk blij in de avond al de 5000 stappen te hebben bereikt. Ik ben uiteindelijk met een migraine op de bank geploft en er niet meer vanaf gekomen.
Dankzij mijn PMS van de afgelopen dagen, werd de uitdaging er niet makkelijker op. Ik heb wat af gemopperd zeg! Toen mijn vriend, met al zijn geduld, vroeg wat ik nodig had, kwam ik tot de conclusie dat ik vooral rust nodig had in mijn hoofd.
Alle stress en “moetjes” van de afgelopen tijd hadden me aardig genekt. Ik was compleet doorgeschoten in het krampachtig volhouden van alle dingen die perfect moesten, dat ik iets te lang op mijn tenen had gelopen.

Ik wilde nog wel die 5000 stappen bereiken. (Al had ik daar TOTAAL geen zin in) Maar ik kwam tot de conclusie dat een fijne avondwandeling samen, met mijn kop in de koude wind, me wel goed zou doen. En gelukkig was dit ook zo.
Behalve mijn doel van die dag, had ik ook weer een leger hoofd behaald.

Nu dus door naar de volgende uitdaging: 6000 stappen. Vanaf morgen gaat deze in! Het zal wederom niet makkelijk worden, maar ik voel me er erg goed bij.
Daarnaast vind ik het erg leuk om te lezen, dat een mede-blogger met me mee doet in deze uitdagingen. Zet ‘m op meid!

Als beloning wil ik binnenkort een nieuw paar fijne wandelschoenen aanschaffen. Ik geloof dat mijn oude exemplaren hun beste tijd wel weer gehad hebben.

walk-it-off

Een gedachte over “Uitdaging: 6000 stappen

  1. Pingback: Wandelschoenen | Gewichtige Uitdagingen

Geef een reactie

