De vicieuze dieetcirkel

Bron: Facebook

Bijgaand plaatje vond ik vandaag op Facebook. Hoe herkenbaar!
Ik heb soms nog steeds de neiging om te willen crashen, omdat ik dan tenminste flink veel en SNEL af ga vallen.
Maar bovenstaande cirkel heb ik meer dan eens doorlopen.

Ik kan nu met gerust hart zeggen, dat ik gezond leef. En dat ik af en toe ook gewoon mezelf wat lekkers gun. De kilo’s vliegen er dan niet af, maar ook zeker niet meer aan! En heel gestaag, gaat het naar beneden.
Maar met grootste winst: Ik ben heel gelukkig tijdens dit proces.
Ik hoef mezelf niet meer te bestraffen voor dat ene stukje chocolade. Maar het blijft dan ook bij dat ene stukje. (Omdat ik weet dat ik ’t mezelf niet hoef te ontzeggen, is de drang minder groot)

En over de vorige uitdaging: Dat gaat hartstikke goed! Ik ben nu 2 dagen bezig en beide dagen ben ik erin geslaagd om de 5000 stappen te halen. Vandaag is het een behoorlijk passieve dag, dus ik zal vaak rondjes door het huis moeten lopen om het te halen, maar ik ga het gewoon doen!

Fijne dag vandaag 🙂

Geef een reactie

