Uitdaging: 5000 stappen

Omdat ik een zittend beroep heb, zijn er dagen bij waarop ik verschrikkelijk weinig stappen zet. Zeker op de momenten dat ik het erg druk heb met telefoontjes, mails & cliëntgesprekken, komt het vaak voor dat de stappenteller op maximaal 3000 stappen uit komt.

Dat wil ik anders!

Mijn uitdaging voor de komende week gaat zijn, om elke dag minimaal 5000 stappen op mijn stappenteller te zien. En om dat de komende tijd uit te breiden naar uiteindelijk 10.000 stappen.
Dat zal niet altijd lukken. Het zal ook niet eenvoudig zijn. Maar daarom heet het niet voor niets een uitdaging 😉
Een leuke methode om weer meer stappen te zetten, is om Ingress weer wat meer op te pakken.
Daarnaast geeft mijn stappenteller om de 45 minuten (kan ik zelf instellen) een seintje dat ik te lang stil zit. Het ideale moment om even een rondje om het gebouw te doen.
Maar ook wanneer het buiten regent, kan er gewandeld worden. Binnen dus!
Gewoon door het huis, of zelfs tijdens het tanden poetsen. 

Overigens hoef je niet perse een dure stappenteller te hebben. Je kan verschillende stappentellers kopen voor op je telefoon.
En simpele stappentellers zijn er al vanaf 5,-! 

Wie doet er mee?
(En als je al veel loopt, is het misschien uitdagender om het doel voor jezelf bij te stellen) 😛

67eddea7cbde01fc7305e51d049f1db1

 

5 gedachtes over “Uitdaging: 5000 stappen

  1. Hoi hoi,

    Zwlf heb ik ook een zittend beroep. Ik bleef ook rond de 3.000 stappen hangen. Uiteindelijk haalde schommelde ik steeds tussen de 5.000 en de 6.000 stappen per dag. Met mijn nieuwe baan zit ik helaas nog meer. Ik blijf nu steken op zo’n 4.000 stappen. Als mijn inwerk periode voorbij is ga ik kijken op wat ik uit kom. Door de vele trainingen zit ik nu veel.

    De app op mijn mobiel vind ik super. Mobiel heb ik altijd bij mij en zo kan ik het niet vergeten.

    Groetjes,
    Sandra

    Liked by 1 persoon

  2. Ik doe niet mee met je uitdaging, maar we kunnen best eens een leuke geocache-route lopen samen. Alle beetjes helpen. Maar als het ook nog eens gezellig en leuk is, is het helemaal een goede combinatie!

    Like

  3. Pingback: De vicieuze dieetcirkel | Gewichtige Uitdagingen

  4. Pingback: Uitdaging: 6000 stappen | Gewichtige Uitdagingen

  5. Pingback: Ik blog, dus ik besta | Gewichtige Uitdagingen

Geef een reactie

