Een eigen huis…

Ik ben absoluut geen liefhebber van Nederlandstalige muziek, maar het liedje “een eigen huis” van René Froger zingt de hele dag door mijn hoofd.
Afgelopen zaterdag hadden we een bezichtiging gepland bij een huis wat de dag ervoor nog in onderhandeling was en waarbij we de hoop al hadden laten varen, maar uiteindelijk bleek de deal afgeketst en konden wij met onze aankoopmakelaar langs gaan.
We zijn beide verliefd geworden op deze woning en hebben een bod uitgebracht. Uiteindelijk kwamen we beiden uit op een mooie prijs en de deal was gemaakt!

Toen we dit goede bericht kregen, waren we in de stad aan het shoppen voor trouwringen. Terwijl we bij de juwelier binnen zaten, kregen we het telefoontje.
Ik was vervolgens helemaal van de leg. Wat geweldig!
Mijn eerste reactie was om het te willen vieren en daar hoort natuurlijk taart bij!!
Gelukkig heb ik me enorm ingehouden en vooral veel jubelkreten geslagen. Sowieso is het handig om eerst de deal maar even af te wachten, de stukken te tekenen en de hypotheek rond te breien.

Het blijft een typisch iets om dingen die gevierd moeten worden, meteen te associëren met lekkernijen. Blijkbaar is ons brein daar op geconditioneerd. Blije emoties = zoetigheid.
Het scheelt ook dat ik goed gegeten had voor ik de stad in ging, het beste recept tegen de verleidingen.

Maar voor nu: Virtuele taart!!

cake

Een gedachte over “Een eigen huis…

Geef een reactie

