Back to work

Funny-Cat-Meme-Work-5

Na 3 weken vakantie is het weer even slikken om de wekker zo vroeg te zetten en weer naar het werk te gaan. Ik heb genoten van mijn vrije dagen en de feestdagen, maar het is ook wel weer fijn om weer een beetje in een vast ritme te komen.
Het vaste ritme maakt dat de verleidingen om te snoepen minder groot zijn, omdat er vaak geen tijd is om achter de buis te hangen of om me te vervelen.

Ook het regime van vroeg opstaan om te gaan sporten is weer begonnen. Morgenvroeg gaat de wekker weer om 6 uur, zodat ik om 7 uur alweer in de sportschool kan staan. Ik voel me dan wel een beetje een held hoor!
Zelfs wanneer ik zo vroeg op sta, lukt het me tegenwoordig om een goed ontbijt naar binnen te werken. De laatste tijd ben ik weer helemaal aan de Brinta pap verslingerd. Dat at ik vroeger als kind veel en ik vind het nog steeds erg lekker. En bovendien is het enorm voedzaam! Waar ik er voorheen wel suiker in deed, doe ik het nu zonder.

Vervolgens een paar stuks fruit mee in de tas als tussendoortje. Ik probeer om de 2,5 à 3 uur wat te eten, zodat ik niet enorme honger krijg en ga snacken. Maar ook zodat mijn spijsvertering goed op gang blijft.
Rond het middaguur eet ik een paar boterhammen of yoghurt met muesli en rozijnen. En als avondeten weinig bijzonders. Meestal iets met pasta, rijst of aardappelen. Daarbij veel groenten en iets van mager rundergehakt of kipfilet.
Ik neem vaak volkoren pasta of meergranenrijst. Ik let hierbij wel op de porties, omdat ik geneigd ben om met het avondeten veel op te scheppen. Gelukkig ben ik er inmiddels aan gewend om de porties af te meten.

En als je zo vroeg je bed uit moet, helpt het ook om er op tijd in te liggen. Het scheelt dat je dan minder tijd hebt om ’s avonds nog te gaan snoepen.
Kortom; ik duik snel mijn bed in. Ik wens iedereen alvast een goede nachtrust en voor de mensen die het morgen pas lezen: Een hele fijne dag!!

Een gedachte over “Back to work

Geef een reactie

