Goede voornemens

Happy New Year 2016 Light Painting Fireworks Desktop Wallpaper

Zo.. De oliebollen zijn genuttigd, de bitterballen waren heerlijk en het vuurwerk was prachtig!
Nu is het weer 1 januari. De datum waarbij velen van ons starten met de goede voornemens. Vorig jaar ben ik begonnen met mijn gewichtige uitdaging en hier konden jullie lezen waar het mij afgelopen jaar gebracht heeft.

De laatste periode was wisselvallig te noemen, qua sport, gezonde voeding en beweging. Het was een tijd met bijzonder veel stressvolle momenten, met name op het werkgebied. Gelukkig betekende dit niet een complete terugval, maar eerder een stabilisatie van mijn gewicht. Waar ik dik (hèhè) tevreden over ben.

Met kerst heb ik mijzelf als nieuwe motivatie een cadeautje gegeven. De Jawbone activiteiten tracker. 
Hiermee motiveer ik mijzelf om actief te blijven bewegen gedurende de dag en hij meet ook nog eens het slaapritme. (Daar is gelukkig helemaal niets mis mee)

Mijn doel was om in 3 jaar tijd ongeveer 30 kilo lichaamsgewicht kwijt te raken. Het afgelopen jaar is het mij gelukt om zo’n 5 tot 6 kilo kwijt te zijn. Wellicht niet op schema, getallengewijs, maar ik heb op geestelijk vlak bijzonder grote sprongen gemaakt.
Hierdoor weet ik dat ik bepaalde hindernissen al genomen heb en daar vaar ik wel bij!

Mijn grootste voornemens zijn dus niet gebaseerd op kilo’s kwijt raken, maar op actief bewegen, genoeg water drinken en veel gezonde voeding tot mij nemen.
Als ik daar op blijf focussen, komt de rest helemaal goed!

Oh.. En natuurlijk vaker blogposts schrijven. Dat heb ik te lang verwaarloosd… 😉

Ik wens jullie allemaal een heel gelukkig nieuwjaar en moge al jullie wensen en doelen uitkomen!

 

3 gedachtes over “Goede voornemens

  1. Pingback: Uitdaging: 5000 stappen | Gewichtige Uitdagingen

Geef een reactie

