Dagelijkse uitdaging – het treinstation

Ik kom zojuist bij een vriendin vandaan, die in Rotterdam woont. Omdat parkeren daar vaak niet ideaal is,  heb ik ervoor gekozen om met de trein te gaan. Inmiddels is het half 1 en zit ik te wachten op het centraal station. Ik heb nog 20 minuten voordat mijn trein vertrekt.

Ik ben erg geurgevoelig en ruik de lekkerste luchtjes om me heen. Achter me zit de Burger King en voor me zie ik mensen met grote bekers, afgetopt met slagroom, uit de Starbucks komen. Ik voel mijn maag knorren en realiseer me dat het lunchtijd is.

Maar ik wil niet vervallen in junkfood of andersoortige lekkernijen. Daarom probeer ik de mantra: “de koelkast ligt nog vol lekkere en gezonde dingen voor de lunch”, veelvuldig te herhalen.

Ik zoek afleiding in het scrollen door Facebook en het schrijven voor mijn blog. Dit soort verleidingen zijn het lastigste voor me. Mijn neus brengt me regelmatig in problemen, want de geur van lekker voedsel maakt dat ik het soms echt niet kan weerstaan.

Dit herinnert me er weer aan dat wanneer je honger hebt, het weerstaan van ongezond eten bijna een onmogelijke taak is. Het is alsof je tegen de natuurlijke wetten moet vechten en dat verlies je op den duur. Alleen op wilskracht red je het niet, je moet ook zorgen dat de omstandigheden kloppen. Volgende keer maar weer beter voorbereid op reis en wat stukken fruit in mijn tas meenemen. Dan heb ik geen honger en is de verleiding een stuk makkelijker te weerstaan.

ns2

Een gedachte over “Dagelijkse uitdaging – het treinstation

Geef een reactie

