Pesterijen

Bovenstaande video geeft op een emotionele wijze weer hoe gemeen anderen soms kunnen zijn, als het om uiterlijk gaat.
Ik heb enorm veel last van acne gehad als puber en nu ik volwassen ben, is mijn huid nog alles behalve zuiver. Ten tijde van menstruatie heb ik nog steeds last van acne.

Ik heb het geluk dat ik me nooit erg gepest gevoeld heb door anderen. Er werden wel gemene dingen gezegd, zowel over mijn gezicht als over mijn gewicht. Ik had het geluk dat ik het me niet zo enorm aantrok.
Maar ik kan me voorstellen dat het je ook enorm kan raken, zeker wanneer je zelfvertrouwen niet groot is.

Soms voel ik mij ook onzeker in de sportschool. Wanneer ik de enige persoon met overgewicht ben in het gebouw. Ik krijg dan af en toe het idee dat mensen met walging naar me kijken. Of dat ze andere gedachtes hebben, zoals dat het me nooit gaat lukken.
Ik moet me steeds blijven realiseren dat het mijn eigen spoken zijn in mijn hoofd. Misschien spoken die ontstaan zijn in mijn puberteit, toen het daadwerkelijk tegen me gezegd werd. En soms lukt het om ze weg te jagen, soms niet. Maar gelukkig ben ik te eigenwijs om me daardoor uit het veld te laten staan.

Ik hoop dat mensen die zo gepest worden blijven geloven in zichzelf en steun vinden bij de mensen die er wel toe doen. En ik wens hen diezelfde eigenwijsheid en koppigheid toe die ik heb. Laat je niet uit het veld slaan, door niemand! (En ook niet door je eigen spookgedachten…)

Geef een reactie

