Pijn

Vorig jaar, voordat ik begon met mijn langdurige uitdaging, had ik bijna voortdurend last van allerlei pijnklachten.

  • Ik had pijn in mijn schouder, omdat mijn spieren niet sterk genoeg waren om deze te dragen en er daardoor een zenuw klem zat.
  • Mijn nek was erg pijnlijk, omdat ik veel achter de pc zat en deze daardoor ging verkrampen.
  • Ook mijn rug was een zwakke plek. Ik had regelmatig daar veel pijn, na één verkeerde beweging.
  • Mijn knieën konden het zware gewicht van mijn lijf niet dragen, waardoor ik ook daar regelmatig pijntjes had.
  • En als laatste; mijn heup deed pijn na een verwoede poging om te gaan hardlopen.

Daarnaast had ik nog momenten dat ik  hoofdpijn kreeg, door die verkrampte nek. Of dat mijn hele lijf pijn leek te doen, gewoon zomaar.

De eerste oplossing is geweest om een nieuw bed te kopen. Ik had nog een heel oud 2e hands-bed, waar ik totaal niet lekker op sliep en vaak met pijn in de ochtend al wakker werd. Nu ik slaap op matrassen van M-line (reclame!) en ik word uitgerust en pijnloos wakker.

Daarnaast (en dat is waarschijnlijk de beste verbetering), sport ik nu op regelmatige basis en ben ik 6,5e kilo lichter. Door het sporten kunnen mijn spieren het gewicht beter dragen en heb ik een betere balans in mijn lijf.
Ook beweeg ik nu alle spieren intensief, waardoor ze minder snel verkrampen. Omdat ik een zittend beroep heb, is dit uitermate belangrijk om te doen.
En minder gewicht meedragen, is minder belasting op mijn gewrichten. Bonus!

De laatste dagen heb ik echter weer last van een nieuw soort pijn; spierpijn!
Tjonge jonge, dat nieuwe schema op de sportschool is weer enorm wennen. Na 3 dagen nog steeds gigantische last van mijn buikspieren.
Gelukkig is deze pijn helemaal niet erg en weet ik dat het tijdelijk is. Dat maakt deze pijn een stuk fijner 😀

Pain

Een gedachte over “Pijn

Geef een reactie

