Rust & ontspanning

Bij hard werken, hoort ook voldoende ontspanning.
De laatste tijd ben ik erg druk bezet met het sporten. Vier dagen per week ben ik na mijn werk in de sportschool te vinden, om mijn vetverbranding omhoog te krikken en spieren te kweken.
Maar naast intensieve beweging, is rust en ontspanning ook uitermate belangrijk om te herstellen maar ook om jezelf even een moment van niets hoeven te gunnen.

Voor mij is ontspanning erg belangrijk. Ik haal het uit een goede nachtrust, maar ook uit een heerlijk warme douche na het sporten. Mensen die me een beetje kennen, weten dat ik gek ben op het merk Rituals. Dus ik sluit mezelf dan gerust een tijdje op in de badkamer om me helemaal in te smeren met die heerlijk geurende bodylotion.

De meest ultieme ontspanning voor mij bestaat uit een dagje sauna, waarbij de warmte mijn lichaam maar ook mijn geest uiteindelijk helemaal tot rust laat komen. Vaak wanneer ik net begin met mijn rondje sauna, merk ik dat ik nog onrustig ben en de 15 minuten stil liggen in die warmte soms een opgave is. Maar na een tijdje is dat weg en komt mijn hoofd ook tot rust.

Voor mij zijn er nog een aantal ontspanningsmogelijkheden; een stuk wandelen, lekker uitgebreid uit eten gaan, een filmpje thuis of in de bioscoop pikken, mijn favoriete muziek luisteren, of een dagje nietsnutten met een spelletje en een spinnende kat op schoot.

Hoe komen jullie tot ontspanning? Wat zijn jouw ultieme genietmomenten?

meditation

 

 

Een gedachte over “Rust & ontspanning

Geef een reactie

