Opgeven is geen optie!

Afgelopen week was voor mij geen geweldige week, op het gebied van afvallen althans.
Ik heb vanaf vrijdag toegegeven aan lekkernijen en heb het hele weekend gesnoept alsof mijn leven ervan af hing.

Op vrijdag ging ik met mijn lief naar de bioscoop en natuurlijk hoort daar popcorn bij! Maar in plaats van de zoute popcorn [yuck!], nam ik de zoete variant. Ik kon me nog inhouden qua hoeveelheid, want ik hield het bij een kleine verpakking. Helaas had mijn vriend een zak met m&m’s en om daar vanaf te blijven is bijna onmogelijk!
Op zaterdag werd er hier thuis een bordspellen-dag georganiseerd. Enorm gezellig! Maar ook verleidelijk, want iedereen nam wat lekkers mee. Ik heb braaf mijn fruit gesneden en op tafel gezet. Hier werd flink van gesnoept, maar ik zat stiekem toch weer m&m’s te snaaien.
En op zondag viel het mee met snoepen, maar ik merk dat mijn “trek” weer terug is. Nu het maandag is, is de onrust in mijn lijf groot en de gedachten om iets te willen snoepen of eten ook. Mijn hoofd denkt steeds dat ik honger heb, terwijl het waarschijnlijk de honger naar suiker is.

Gelukkig heb ik de afgelopen week wel de motivatie gevonden om te sporten en ben ik 4x naar de sportschool geweest. Maar de weegschaal blijft stil staan en dat frustreert.
Natuurlijk kan dit deels komen door het sporten en volgende week heb ik een fittest, waarbij ook het vetpercentage gemeten zal worden. Ik ben daar best zenuwachtig voor, ook al weet ik dat ik enorm mijn best gedaan heb op het gebied van sporten en is het qua eten alleen de afgelopen 2 à 3 dagen niet zo best gegaan.

Maar…

Stoppen is geen optie. Dat blijf ik continue tegen mezelf zeggen. Stoppen betekent aankomen. Dan is al het harde werk snel verloren.
De winst die ik momenteel in elk geval boek is dat ik niet aankom in gewicht. En daarnaast voel ik me fysiek fitter en in betere conditie.
Ook de jurk die ik onlangs gekocht heb staat verschrikkelijk mooi.
Kortom; ik ben nog steeds op weg. Ik ben er nog niet.

Het gedicht wat mij al door menig tegenslag geholpen heeft:

When things go wrong, as they sometimes will
When the road you’re trudging seems all up hill
When the funds are low and the debts are high
And you want to smile, but you have to sigh
When care is pressing you down a bit,
rest if you must, but don’t you quit!

Life is queer with its twists and turns
As every one of us sometimes learns
And many a failure turns about
When he might have won, had he stuck it out.

Don’t give up though, the pace seems slow
You may succeed with another blow
Success is failure turned inside out
The silver lining of the clouds of doubt

And you never can tell how close you are,
it may be near when it seems so far
So stick to the fight when you’re hardest hit
It’s when things seem worst that you must not quit!

-Edgar A. Guest

quitting won't speed it up

Een gedachte over “Opgeven is geen optie!

Geef een reactie

