Pesthumeur

Vandaag heb ik echt een pesthumeur. Alsof het onweer van vandaag besloten heeft om op mijn gemoedstoestand te spelen. Zo’n gevoel dat je het liefst met een reep chocolade, een dekentje en je favoriete serie op de bank kruipt en jezelf even heel zielig mag vinden.
Alles is stom, iedereen is vervelend en niks lijkt goed te gaan vandaag. Althans, dat beweert mijn hoofd momenteel.

In mijn vakgebied (maatschappelijk werk) is het gangbaar om dan bij jezelf te raden te gaan en om te kijken waar het gevoel vandaan komt en welke behoefte hieraan gekoppeld zit.
Maar zelfs daar heb ik geen zin in vandaag! Dus ik laat het maar gewoon gebeuren en probeer me er maar niet al te druk over te maken.

Wat wel een belangrijke verandering is, is dat ik de oplossing nu eerder in fanatiek sporten begin te zien. Ik kan niet wachten tot de dag voorbij is en ik vanavond naar de sportschool kan, zodat al die opgebouwde frustraties eruit kunnen.
Had je me dat een jaar geleden gezegd, dan had ik je vierkant uitgelachen. Want toen was ik ervan overtuigt dat sporten stom is en dat naar de sportschool gaan me alleen maar nog chagrijniger had gemaakt.

Wat voor mij overigens enorm goed werkt, is om direct na mijn werk te gaan. Zodat ik niet de kans krijg om eerst op de bank te ploffen. Want eenmaal op die bank, blijft het verdacht moeilijk om je te motiveren om er weer af te komen en iets actiefs te doen.

Maar, lieve kijkbuiskinders, beweging werkt echt heel goed tegen een pesthumeur. Afgelopen zondag kon ik mijn ei ook al niet kwijt en na een wandeling voelde ik me 100% beter. Hoera voor endorfines!

Wat doen jullie om zo’n bui kwijt te raken?

Grumpy

Een gedachte over “Pesthumeur

Geef een reactie

