Vandaag keek ik de documentaire “Fat, sick and nearly dead”
Het gaat over een man van 40 met overgewicht en een aandoening waar hij veel medicatie voor moet slikken. Hij gaat vasten met een sapkuur voor 60 dagen.

De documentaire heeft me niet geïnspireerd om ook te gaan vasten, maar me wel aan het denken gezet over het nuttigen van (nog) meer groenten en fruit dan ik al deed.
Waar ik nieuwsgierig naar ben is of er mensen zijn die ervaring hebben met deze sapjes en hoe dat bevallen is. Voelde je je er beter door?
Ook vraag ik me af welke juicers geschikt zijn. Ik zie verschillen van honderden euro’s. Wat heb je nodig en wat is overbodige luxe?

Ik hoor graag jullie ervaringen!

Documentaire: Fat, Sick and Nearly Dead

Een gedachte over “Documentaire: Fat, Sick and Nearly Dead

  1. Ik heb een keer de citroensapkuur gedaan. Heftige stap, maar het was toch geweldig. Voor mijn lijf, voor mijn huid, maar vooral ook voor mijn innerlijke rust. Dagenlang niet nadenken over en handelen naar voedsel en drank geeft zoveel rust! Ik zou het niet snel nog een keer doen, en raad het niet snel aan, want het is ook echt heftig. Maar een gevarieerd sappenkuur zou ik zeker een keer doen.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

