Druk? Druk!

Het duurde even voor ik tijd had om weer wat nieuws te bloggen. Dit keer niet het smoesje druk, om maar ergens onderuit te komen. Nee, ik was namelijk druk bezig om één van mijn belangrijkste doelen te realiseren: Meer sporten.
Onlangs heb ik me aangemeld bij een fitness hier in de buurt, zoals jullie wellicht al gelezen hebben.
Daar ben ik inmiddels drie keer geweest. De eerste keer was een proefles, waarbij ik vooral cardio-toestellen gedaan heb, maar de tweede keer was al een daadwerkelijke intake.

Bij deze intake keken ze naar mijn huidige conditie en mijn uiteindelijke doelen. Ik moet eerlijk bekennen dat de staat van mijn conditie een beetje tegen viel! Maar gelukkig ben ik hard op weg om daar verbetering in te brengen. Met behulp van cardio- en krachttraining, wil ik gaan werken aan verbetering. Het is overigens opvallend hoeveel meer kilocalorieën je verbruikt met het doen van krachttraining dan met cardio. Dat had ik al eerder gehoord ergens, maar toen het me inzichtelijk werd gemaakt verbaasde me het weer.
Vandaag ben ik geweest voor mijn tweede instructiedag. Nog 1x en dan heb ik de drie verschillende routines doorlopen, zodat ik zelfstandig aan die apparaten mag gaan trekken en duwen.

Morgen even een dagje rust. Dan kan mijn spierpijn in volle glorie aanwezig zijn. Gelukkig voelt het heerlijk nadat ik klaar ben. En ik heb goede hoop dat ik met deze routine de voortgang beter kan meten.

Oh ja.. En verder was ik afgelopen vrijdag heel erg “druk” met ontspannen. Samen met een vriendin ben ik naar een sauna geweest en daar zijn we heerlijk tot rust gekomen.
In het restaurant hadden ze verrukkelijke salades en het zweten heeft ons enorm goed gedaan. Want hard werken moet namelijk ook gepaard gaan met beloning en ontspanning.

22 juni

Geef een reactie

