De Sportschool

Een tijdje geleden, toen het weer vakantie was voor de scholen, begon de twijfel over het zwemmen toe te slaan. Het zwembad was dicht en er was geen mogelijkheid om baantjes te trekken. Ook heb ik al een paar keer voor nop aan de balie gestaan omdat het zwembad wel open was, maar niet voor volwassenen. Alleen de kinderen konden naar binnen voor zwemlessen of vrije activiteiten.

Daardoor kwam al snel de conclusie dat het handig was wanneer ik iets zou zoeken wat voor meer continuïteit zou zorgen. Zoiets als de sportschool.
Ik ben vervolgens op het wereldwijde web gaan zoeken naar geschikte opties en al snel vond ik een sportschool bij mij in de buurt. Eentje met onbeperkt sporten, groepslessen en begeleiding.

Voor mij heeft het vooral als voordeel dat ik kan gaan wanneer het mij uitkomt. Het zou voor mij namelijk ideaal zijn om direct na mijn werk te gaan sporten, omdat mijn partner meestal pas een uur later thuis komt.
Wanneer ik thuis kom en nog een uur moet wachten voor ik kan eten, heb ik vaak de neiging om te gaan snacken en dat zou hiermee voorkomen kunnen worden. Daarnaast ben ik productief bezig en heb ik ook nog een avond over om andere dingen te doen. (Of lekker lui op de bank te hangen, maar wel met een voldaan gevoel.)

Daarnaast is het ideaal om mijn vorderingen bij te houden, omdat er eens in de 4 tot 6 weken een conditietest en een vet-meting wordt afgenomen. De focus komt dus op meer elementen te liggen dan puur de cijfertjes van de weegschaal.

En als laatste belangrijke element, is dat ik spiermassa wil kweken, zodat hopelijk het gewichtsverlies geleidelijk gaat en mijn lichaam wat strakker blijft.
Snel afvallen en niet sporten, resulteert namelijk soms in overtollig vel. Ik hoop dat op deze manier in elk geval te kunnen beperken of zelfs geheel tegengaan.

fitness-motivation-quote-7

Een gedachte over “De Sportschool

  1. Pingback: Terugblik Juni | Gewichtige Uitdagingen

Geef een reactie

