Wandelen met Ingress

Ik ben een enorme gamer. Helaas zijn de meeste spellen niet goed voor je conditie en krijg je ook niet de benodigde vitamine D binnen.
Totdat ik Ingress ontdekte. Een spel welke je op je telefoon kan installeren en je motiveert om naar buiten te gaan!

Hoe?
Ingress werkt zoals landverovertje. Er zijn twee teams; groen en blauw. Deze teams proberen portals te veroveren en deze in hun kleur te veranderen.
Deze portals bestaan uit interessante kunstobjecten, belangrijke gebouwen en points of interest.
Het mooie van dit spel is dat je dus vele kilometers zult lopen of fietsen, om deze portals te kapen. Maar ondertussen ga je ook op nieuwe avonturen binnen bijvoorbeeld je eigen stad.

Zo heb ik onlangs prachtige stukjes natuur ontdekt, terwijl ik een route gekozen had via het spel. Deze route bracht me van de ene muurschildering naar de andere, terwijl ik ondertussen kon genieten van de pas geboren lammetjes en eendjes.

Daarnaast geeft het me inspiratie en motivatie om soms toch naar buiten te gaan, waar ik dat voorheen misschien niet zou doen. Kortom; het heeft bewegen voor mij meer plezier gegeven!
En volgens mij is dat de sleutel tot succes; wanneer je plezier gaat vinden in dat wat je doet,  is het geen opgave maar een meerwaarde.

6 gedachtes over “Wandelen met Ingress

  1. Pingback: Uitdaging: 5000 stappen | Gewichtige Uitdagingen

  2. Pingback: Wandelschoenen | Gewichtige Uitdagingen

  3. Pingback: Ik blog, dus ik besta | Gewichtige Uitdagingen

  4. Pingback: Ik heb er de buik vol van! | Gewichtige Uitdagingen

Geef een reactie

